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------------ Important Notes ------------

No edits were made to this upload, and every cut here (including three mostly still cuts after the last cut) are at the very least layout drawn by Mitsuo Iso - he is the primary animator of this scene. In addition, he designed the firearms across the entire film (credited as 銃器デザイン).

He commented on this scene a while ago, and along with Toshiyuki Inoue's help, we know more about the breakdown of the second half:



Timestamps:
0:29 - 0:30: LO only
0:31 - 0:36: probably Genga
0:37 - 0:38: definitely Genga (Inoue verifies this)
0:39 - 0:41: LO only
0:42 - 0:50: probably Genga
0:51 - 0:52: LO only (in my opinion Okiura helped finish the explosion)
0:53 - 0:58: probably genga
0:59 - 1:00: LO only
1:01 - 1:06: probably genga
1:07 - 1:08: LO only
1:09 - 1:11: probably genga
1:12 - 1:13: LO by Iso, genga by Inoue

Hiroyuki Okiura and Toyoaki Emura are mentioned as people who helped finish some of the cuts Iso didn't do genga for (there are potentially others involved).

Along the same lines, Kouji Komurakata did genga for an unknown number of cuts in the first thirty seconds according to a source-less sakugawiki comment:

■小村方宏治
多脚戦車との戦闘前ケースからマガジンを取り出したり用意しているあたり
https://w.atwiki.jp/sakuga/pages/203.html
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Iso:
こちらの原画なのですが、今まで言う機会がありませんでしたが記憶があるうちに。LOとラフ原は多分全部やってますが(この後の数カットも?)当時別作品の初脚本の仕事と完全にかぶってしまい、X印のカットは実際は原画を違う人にお願いすることに。ご迷惑おかけしました。○は多分原画もやってます。
Iso:
井上さんにも確認したところ(20年以上前なので二人とも曖昧な記憶ですが)上の画像で最後のバレルが水に落ちるカットは井上俊之さん原画、他のX印カットは井上俊之さん、沖浦啓之さん、江村豊秋さんらが原画HELPしてくれたと思います。△は井上さんによると私の原画かもとのことでした。
https://twitter.com/IsoMitsuo/status/1227366223089766401?s=20
https://twitter.com/IsoMitsuo/status/1227627205124968449?s=20

Inoue:
あ、私はバレルが落ちる1カットだけですね。
Inoue:
瑣末な事ですが
数年前に出版された「攻殻〜」原画集でそのカットが掲載されていて、レイアウトは磯くんですが一枚載ってる原画はなぜか私のものではなく(磯くんでもない)別の方ですね、、
という事は私は原画修正(描き直し)したのかもしれません。
30年近く前なので記憶曖昧ですが、一応ご報告まで
https://twitter.com/181ino/status/1227636064270970880?s=20
https://twitter.com/181ino/status/1227985058042007552?s=20

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Additional insight (and pictures) on his role as the firearms designer:

この前の銃を組み立てるカットは原画やってます。この作品は設定がメインの仕事で、銃器設定という前例のない隧道を延々掘ることになり、膨大な死に設定(4枚めとか)を大量に描いて疲れ果ててました。その後銃器の依頼ばっか来ましたが全部断りました
例によって画面に出ない裏設定も。サイボーグカスタムということでペアリングして電磁気的に照準するスキンサイトとか、義体の人用の銃を買うとデバイスドライバが付いてるとか考えたけどボツ。狙撃専用ヘリが光学・電子狙撃兵併用とか他の人が担当の周辺情報もだいぶやったけど年収と体重激減しました
https://twitter.com/IsoMitsuo/status/1227371862998433792?s=20
This entire sequence is some of the most incredible animated work I've ever seen.
I really like the third cut with Motoko's design and her simplified protective suit, but with a very natural movement and small details like the movement of the hair that greatly reinforces the feeling of inertia in the body
This is some of the most insane animation I've witnessed. From the recoil of the spring mechanism to the amazing sparks, even the small details, like the bullet casings smears, and also the way the tank moves, it's all good.